Let op! Tijdelijke verhuizing per 1 december. Lees meer!

Helpdesk E-mail

Hoe stel ik een automatisch antwoord in voor afwezigheid?

Ben je binnenkort afwezig en wil je een automatisch antwoord instellen voor inkomende e-mails? Met een afwezigheidsmelding informeer je eenvoudig je contacten dat je tijdelijk niet bereikbaar bent en wanneer je weer beschikbaar bent. Volg de stappen hieronder om een automatisch antwoord in te stellen.

Stap 1: Log in op je e-mailaccount

Begin door in te loggen op je e-mailaccount, bij voorkeur via de webmail of e-mailclient die je gebruikt. Zo krijg je toegang tot de instellingen waar je een automatisch antwoord kunt instellen.

Stap 2: Ga naar de automatische antwoorden optie

Navigeer naar de instellingen. Zoek hier naar de optie voor ‘Automatische antwoorden’ of ‘Afwezigheidsmelding’. Deze functie kan ook ‘Out of Office’ worden genoemd, afhankelijk van de e-mailclient die je gebruikt.

Stap 3: Stel je afwezigheidsbericht in

Schakel de automatische antwoorden in en vul je bericht in. Vermeld duidelijk de periode waarin je afwezig bent, je terugkomdatum, en eventueel alternatieve contactinformatie voor dringende vragen.

Stap 4: Kies de verzendperiode

Sommige e-mailprogramma’s, zoals Outlook, laten je een specifieke periode instellen waarin het automatisch antwoord actief is. Vul de begin- en einddatum in, zodat de afwezigheidsmelding alleen binnen deze periode wordt verstuurd.

Stap 5: Sla de wijzigingen op

Sla je instellingen op om het automatische antwoord te activeren. Controleer daarna of alles correct werkt door een testmail te sturen en het antwoord te bekijken.

Vragen of problemen?

Mocht je hulp nodig hebben bij het instellen van een afwezigheidsmelding of heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag om alles goed in te stellen.