Home » Google Apps bestandsversies bekijken, monitoren en beheren

Google Apps bestandsversies bekijken, monitoren en beheren

Documenten Monitoren

Je kan overzichtelijk monitoren wie wijzigingen in je Google-documenten heeft aangebracht en wanneer deze wijzigingen zijn uitgevoerd, bijvoorbeeld wanneer iemand:

  • Een Google-document bewerkt of erop reageert.
  • De naam van een bestand of map wijzigt.
  • Een bestand of map verplaatst of verwijdert.
  • Een nieuw bestand naar een map uploadt.
  • Een item deelt of het delen ongedaan maakt.
Google Drive
  1. Ga naar drive.google.com.
  2. Klik op Mijn schijf aan de linkerkant.
  3. Klik rechtsboven op Info Informatiepictogram.
  4. Klik op Activiteit als je recente wijzigingen wilt monitoren.
  5. Klik op een bestand of map als je de activiteit van dat specifieke item wilt bekijken.
  6. Scrol omlaag aan de rechterkant als je oudere wijzigingen wilt bekijken.
Documenten
  1. Ga naar drive.google.com.
  2. Open een Google-bestand (in de Documenten-, Spreadsheets-, Presentaties- of Tekeningen-indeling).
  3. Klik in de werkbalk bovenaan op Bestand.
  4. Klik op Revisiegeschiedenis bekijken.
  5. Kies een versie in het rechtervenster om de wijzigingen te bekijken en te monitoren. Aan de kleur van de herziene tekst kun je zien wie de bewerkingen heeft gemaakt.
  6. Klik op Deze revisie herstellen als je de huidige versie wilt vervangen.

Opmerking: Google Formulieren heeft geen revisiegeschiedenis.

Gebruikers monitoren en toevoegen
  1. Ga naar drive.google.com.
  2. Klik met de rechtermuisknop op het bestand.
  3. Klik op Versies beheren.
  4. Klik op Meer.
  5. Klik op Downloaden als je een kopie op je computer wilt opslaan.

Alleen de meest recente versies van oude documenten worden opgeslagen, tenzij je op Altijd bewaren klikt.

Door | 2017-08-03T14:59:49+00:00 30 augustus 2016|Google nieuws|Reacties uitgeschakeld voor Google Apps bestandsversies bekijken, monitoren en beheren

About the Author:

Gerard heeft meerdere jaren ervaring opgedaan in de verschillende disciplines van marketing. Zijn kwaliteiten zijn het creatief bedenken en vervolgens uitvoeren van verschillende marketingactiviteiten zowel online als offline. Hierbij weet hij goed overzicht te houden en hij werkt hierbij resultaatgericht naar doelstellingen toe.